Quantcast

Οπου τολμούν οι αετοί

50 χρόνια στον αέρα συμπληρώνουν φέτος τα επτά Canadair CL 215 του ελληνικού πυροσβεστικού αεροπορικού στόλου, ο οποίος ανέλαβε υπηρεσία την πρώτη ημέρα έναρξης της αντιπυρικής περιόδου. Οι ηρωικοί χειριστές της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας (που πέρυσι θρήνησαν τον χαμό δύο συναδέλφων τους στο τεράστιο μέτωπο της Εύβοιας) θα κληθούν ξανά να δώσουν έναν σκληρό αγώνα, μέσα σε πιλοτήρια χωρίς κλιματισμό, με αεροπλάνα που κατασκευάστηκαν τον περασμένο αιώνα και δεν διαθέτουν αυτοματισμούς, ούτε υπολογιστή ο οποίος ελέγχει την κατάσταση του κινητήρα. Το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας φρόντισε φέτος να παραγγείλει επτά καινούργια αεροπλάνα, τα οποία όμως θα έρθουν με καθυστέρηση (και με υπαιτιότητα της καναδικής κατασκευάστριας εταιρείας). Η τελευταία αγορά Canadair έγινε το 1997, δηλαδή πριν από 27 ολόκληρα χρόνια, και οι συζητήσεις στο Κοινοβούλιο (με αφορμή το καταστροφικό καλοκαίρι του 2023) έμοιαζαν να γίνονται ανάμεσα σε βουλευτές που έπεσαν με αλεξίπτωτο στην Ελλάδα και βρέθηκαν μπροστά σε μια ξένη κατάσταση της οποίας δεν είχαν επίγνωση! Η αντίληψη ότι μια κυβέρνηση (σήμερα ή χθες αντιπολίτευση) γλιτώνει την κριτική αν δεν υπάρξουν τραγικά γεγονότα, τα οποία θα αποκαλύψουν κενά και παθογένειες, μας έφερε στο σήμερα και στην προσπάθεια να διδαχθούμε από τα λάθη μας. Αυτό το καλοκαίρι είναι κρίσιμο για την κυβέρνηση (η υπομονή εξαντλήθηκε και δεν επανακυκλοφορεί), αλλά και για την αντιπολίτευση (ειδικά για τα κόμματα που πρόσφατα κυβέρνησαν και με θεατράλε απόγνωση κόβουν καπίστρι καθοδηγούμενα δήθεν από οργή). Φέτος, η συγκολλητική ουσία θα είναι η ευθύνη και ο σχεδιασμός, γιατί πλέον όλοι γνωρίζουμε ότι ζούμε σε συνθήκες κλιματικής αλλαγής.